یک بار و یک بار

2009/10/12 at 7:02 ب.ظ. 11 دیدگاه

اخبار در مورد بهنود رو یکی دو روزی بودش که میشنیدم اما به طور کامل از ماجراش با خبر نبودم تا اینکه امروز روزنامه رو خوندم.
در موردش نوشته بودن. می گفتن چند بار تا پای چوبه ی دار برده بودنش ولی …
فکر می کنم همه ی این ها که میگن طرف تا پای چوبه ی دار رفت ولی اعدام نشد ، قدیمی شده.
این مثل ها مال قدیما بود.
نمی گم گناه کار نبود، همونطور که دل آرا رو هم نگفتم.
نمی گم باید قانون اعدام عوض شه کما اینکه با گفتن من هم چیزی عوض نمی شه.
ولی دارم میگم تفاوت بهنود ها و دل آراهایی که یک بار حالا به عمد یا غیر عمد آدم کشتن ، اون هم زمانی که فکرشون از نظر عقلی رشد کامل رو نکرده بوده با کسایی که مثل خفاش شب و بیجه بودن و بارها و بارها اذیت های جانی و روحی به مردم وارد کردن چیه؟
یک بار اعدام و یک بار اعدام؟
یه کم عدالت زیر سئوال میره.:)

Entry filed under: دسته‌بندی نشده.

بشنو و باور نکن. چرا؟

11 دیدگاه

  • 1. Mrs.ZigzaG  |  2009/10/12 در 7:57 ب.ظ.

    فکر نمی‌کنی با برداشتن اعدام برای نوجوونا تمام قاتل‌ها دیگه از این به بعد می‌شن زیر هیجده سال؟ ماشالا ایرانی جماعت کلن جنبه‌ش خیلی بالاست…

    در مورد کسی که ده تا آدم رو می‌کشه و کسی که یه آدم رو می‌کشه فقط یه بار اعدام می‌تونن انجام بدن. عدالت ما می‌ره سؤال. عدالت خدا که نمی‌ره! مام که ماشالا همه چیمون زیر سؤاله…

    به نظر من اعدام اشتباهه. یعنی چی که به یکی بگی فردا قراره بمیری؟ اگه خدا اینطور می‌خواست روز مرگ هر آدم رو بهش می‌گفت از قبل!!!! لابد حکمتی داره این مخفی بودن روز مردن. حکمتی که یه سری آدما با عقل ناقص خودشون تشخیص دادن که اشتباهه و باید بگن که دقیقن کی می‌میری. چه ساعتی چه روزی چه ثانیه‌یی

    • 2. پری ناز  |  2009/10/13 در 10:46 ق.ظ.

      اولا من خودم به کل با قانون اعدام مخالفم. ولی حرف من اینه که وقتی سازمان حقوق بشر این مسئله رو به ایران گوشزد کرده که اعدام کسانی که قتلی رو در سن زیر هجده سال منجر بهش شدن غیرقانونیه و بعد هم اینکه ایران امضایی رو در رابطه با همین مسئله اون جا داره، چرا این قانون رو زیر پا میذاره؟
      هممون قبول داریم که زیر هجده سال ، هنوز سن انسان به رشد و تکاملا نرسیده

  • 3. سمانه م.  |  2009/10/12 در 11:41 ب.ظ.

    عزیزم اگه دنبال عدالت فقط تو چارچوب همین دنیا میگردی، بیا واست بی شمار بی عدالتی بشمرم. امیدوارم اون یه دنیای دیگه باشه و عدالت رو بفهمم!

    • 4. پری ناز  |  2009/10/13 در 10:48 ق.ظ.

      می فهمی.مطمئنم. این رو هم مطمئنم که دنیا هم دار مکافاته

  • 5. ماه مون  |  2009/10/13 در 5:31 ق.ظ.

    چی بگم والا می ترسم نظرم رو بگم بریزن سرم بزنن منو
    .
    کاش اینجا اموشن داشت یه خورده جینگولک بازی در می یاوردما…

  • 6. .:HoDa:.  |  2009/10/13 در 5:38 ق.ظ.

    فکر کنم خیلی که می خوان لطف کنن، حکم اونا رو می گن مثلاً 5 بار اعدام!! که اگر دفعات اول تا چهارم جون بدر برد (!) دفعه پنجم دیگه قطعاً بمیره!!!!

    • 7. پری ناز  |  2009/10/13 در 4:57 ب.ظ.

      چه فایده؟

  • 8. دختره  |  2009/10/13 در 6:07 ق.ظ.

    راس میگی. الان سر پستت داشتم با دوستم بحث میکردم. به نظر من اینجور جرما باید محکومیتشون حبس ابد باشه. تجاوز خیلی بدتر از کشتن یه آدمه.

  • 9. alieh  |  2009/10/13 در 6:24 ق.ظ.

    اینه دیگه عدالت ا.سلامی!!

  • 10. رامونا  |  2009/10/13 در 6:22 ب.ظ.

    چیزی که تو این ایران نیست همون عدالته!

  • 11. حامد  |  2009/10/17 در 2:03 ب.ظ.

    مهم یه چیزه و اون مرگه … همینه که باعث میشه ادم ازش بترسه و طرف گناه نره.. اینکه افراد چقدر زجر بکشن درست نیست.. البته به نظر من…


من در توئیتر

  • انقده بدم می آد بگم گوجه سبز. 6 years ago
  • آلوچه می خوریم!:دی 6 years ago
  • بیکار که باشی خواب بهت غلبه می کنه. 6 years ago
  • زندگی چیست؟...خواب و خواب و خواب. 6 years ago
  • تا چند وقت دگه هر کی طرفدار رئیس جمهور محترم باشه ، باید یواشکی بگه. داره خطری می شه 6 years ago

لوگو ها

جمــع دختــرونه Face Off :  رو در رو با وبلاگ نویسان

