بچگي من!

2009/09/09 at 5:57 ب.ظ. 12 دیدگاه

بچگي هاي خودم رو با بچگي هاي ، بچه هاي اين دوره و زمونه مقايسه ميكنم گريم مي گيره. هر چند كه اين رو هم مي دونم بچه هاي اين روزها و اين دوره زمونه هم نسبت به بچه هاي كشورهاي اروپايي كمبود هايي دارند ولي…
بچگي اين ها كجا و بچگي ما كجا؟!
آخر تفريح و سرگرمي ما چي بود؟
اينكه بشينيم جلوي درمون و موكت پهن كنيم و چهار تا اسباب بازي كه داشتيم رو بزاريم رو موكتمون و مامان بازي كنيم و ترس از اين داشته باشيم كه نكنه الان باشه كه بخوان آژير خطر بزنن و ماها بريم تو پناهگاه هامون.
زماني كه من به دنيا اومدم از جنگ چهار سال گذشته بود. تو اوج قحطي و كوپني بودن همه ي وسايل بود.
مامان اين ها تعريف مي كنن هميشه. مي گن شيري كه من مي خوردم شير ِ‌گاو بود. شير خشك وجود نداشت و يا اگه هم بود قاچاق بود و اگه هم قاچاقش وجود داشت قيمتش سر به فلك مي ذاشت.
حتي وقتي به دوران بچگي مامان و بابا هامون نگاه مي كنم هم حسرت مي خورم. بازي مي كردن ولي حداقل مي دونستن همه ي بچه هاي دنيا بازيشون همون بود!
ما چي؟

Entry filed under: دسته‌بندی نشده.

دنيا رو عشقه! سفر قندهار

12 دیدگاه

  • 1. ویولت  |  2009/09/09 در 6:07 ب.ظ.

    پری ناز جون هنوز چیزی نرسیده فردا هم شرکت تعطیله شنبه بهت خبر میدم بووووس
    ________________________________________________________________
    پري ناز:
    باشه ويلي جونمممممم!!!بوووووس.

  • 2. كاكتوس  |  2009/09/09 در 7:34 ب.ظ.

    ولي بچه گياي ما و شما ميشد با خياله راحت نشست دم خونه و موكت گذاشت و باز ي كرد ميشد تو كوچه دوچرخه سوار شد بدون نگراني از دزدي ها و اتفاق هايي كه الان بچه هها رو تو خونه و پشت دستگاه هاي كامپيوتري حبس كرده.

  • 3. یه نقطه‌ای  |  2009/09/10 در 5:53 ق.ظ.

    دهه‌ی 60 یعنی بدبختی ! متولدین دهه‌ی 60 یعنی بدبخت ! یعنی نسل سوخته . نسلی که نه بچگی داشت نه بزرگی داره .

  • 4. خانوم تی تــاپ√  |  2009/09/10 در 6:35 ق.ظ.

    امــا اون بچه گی آ خیلییییییییییییییییی بهتــر بود آ!

  • 5. تارا میرکا  |  2009/09/10 در 7:07 ق.ظ.

    بچه گی رو ولش کن! حالا جوونیمون چی هست مثلا؟ وقتی هفتاد سالمون شد و جوونی بچه های امروز رو ببینیم، باید بازم بشینیم حسرت بخوریم که…
    واسه همین تلاش می کنم تا جایی که دست منه به خودم سخت نگیرم و خوش بگذرونم…

  • 6. Mrs.ZigzaG  |  2009/09/10 در 7:24 ق.ظ.

    من بعد از جنگ به دنیا اومدم. مامانم توی دوران جنگ حامله بود. اون بمب باران ها باعث شد اعصاب من اینجوری شه دیگه!!! تازه روی چشمم هم تاثیر گذاشت و عینکی شدم… می بینی تو رو خدا؟ خودمم که تو جنگ نبودم اثراتش روم هست هنوز. اما من همون خاله بازی خودمون رو به بازی های کامپیوتری پر از استرس ترجیح میدم…

  • 7. خارپشت  |  2009/09/10 در 9:11 ق.ظ.

    گاهی وقتام هست پری ناز که می بینی همون بچگی های هم سن و سالاتو, ولی نمی تونی همون مثلا بچگی کردن ها رو هم داشته باشی . این دردش بیشتره . تا اینکه حسرت این رو بخوریم که بچه های الان چه جوری دارن بزرگ می شن و ما چه طور …
    همه ی دنیا شاید اون جوری نبودن ولی بیشتر دردناک تره که ببینی مثل همون قلیلشم نتونستی بشی…

  • 8. نونوش  |  2009/09/10 در 11:30 ق.ظ.

    کلا ماها نسل عجیبی بودیم ! دوران بچگی مون دورانه عجیبی بود !!!!!!
    الان چی؟؟؟ خدایا …
    پسر داییم تو خونه شون استخر توپ داره یادته ما برای استخر توپ توی پار ک شهر چقدر بال بال میزدیم ؟
    اونم وقتی خرس گنده شده بودیم اورده بودن ….

  • 9. shadi  |  2009/09/10 در 12:58 ب.ظ.

    karton ha ro chi migi?
    hamash zekre mosibat bood
    nel , hach , perin , tooshishan,,,,
    hame donbale madarashoon migashtan

  • 10. غزلک  |  2009/09/10 در 3:45 ب.ظ.

    یعنی کار نسل ما از سوخته هم گذشته،یعنی چزغاله!!!!اون موقع اونجوری هنوز که هنوزه این بلاهای جنگ ولمون نمیکنه!نمونه اش همین فوران جمعیت همسن ما.

  • 11. HaMi  |  2009/09/10 در 5:08 ب.ظ.

    نسل ما جدا از هر گونه سرگرمی تنها چیزی که خوب به ارث برد احترام گذاشتن به بزرگتر از خودش بود… من دقیقا یادمه اگه میشنیدیم کسی حتی یک سال از ما بزرگتره با ترس نگاش میکردیم که یوقت حمل بر بی ادبی نشه.. ولی بچه های این دوره زمونه…احترام که هیچی.. باید مراقب بود به آدم فحش ندن…
    ______________________________________________________________
    پري ناز:
    آره واقعا! اينم هست! بچه هاي اين دوره و زمونه بي ادب هستند. البته تا حدي!!!! براشون اهميت نداره با كي دارن حرف ميزنن!

  • 12. دختر نارنج و ترنج  |  2009/09/13 در 1:03 ب.ظ.

    همه نسل ها مشكلات خودشون رو دارن. به نظر من ما خوشبخت تر از اين بچه هاي اين روزها بوديم… من اصلا اين نحوه بازي كردن و بچگي اينا رو دوست ندارم.


من در توئیتر

  • انقده بدم می آد بگم گوجه سبز. 6 years ago
  • آلوچه می خوریم!:دی 6 years ago
  • بیکار که باشی خواب بهت غلبه می کنه. 6 years ago
  • زندگی چیست؟...خواب و خواب و خواب. 6 years ago
  • تا چند وقت دگه هر کی طرفدار رئیس جمهور محترم باشه ، باید یواشکی بگه. داره خطری می شه 6 years ago

لوگو ها

جمــع دختــرونه Face Off :  رو در رو با وبلاگ نویسان

